dissabte, 8 de novembre de 2008

La Isla Bonita

La Palma, coneguda com la Isla Bonita pels seus espectaculars paisatges naturals, el color, l'harmonia dels seus pobles i ciutats colonials, constitueïx un lloc únic per a deixar-se sorprendre per la bellesa d'una naturalesa que impressiona a cada pas descobrint els més exòtics racons. Bressol de belles llegendes, La Palma és el lloc perfecte per a evadir-se en els seus frondosos boscos de laurisilva -els més extensos de l'Arxipèlag-, enfront de refrescants fonts, com els Naixents de Marcos i Cordero i en barrancs que, com el de las Angustias, et faran gaudir amb sons i aromes noves. En la Illa de La Palma, declarada Reserva de la Biosfera des de 2002, trobaràs cons volcànics, cales ideals i enclavaments màgics com el Bosc de Los Tiles.
Podras caminar per la seva xarxa de senders, recrea't en les espectaculars vistes que posa davant els teus ulls la Caldera de Taburiente, la ruta dels volcans i El Roque de Los Muchachos enmig d'un paratge singular d'esglaiadora bellesa i a més de 2.420 metres d'altitud.

Desprès de passar casi tot el estiu per fi a arribat el setembre, el dia 2 ens en anem de vacances, on anem dons? a La Palma anomenada amb encert "La Isla Bonita".

Sortim de Barcelona i fem la primera escala a Madrid, hem de prendre paciència dons tenim 6 hores fins agafar el altre avio que ens dura fins La Palma.

Ja estem a La Palma, a Puerto Naos i esta es la vista des de el hotel. La platja era de codols negres al primer pla pero tal com t'allunyaves se anava convertint en arena fina.

I es te es el hotel bueno una part ja que es bastant gran, es diu Sol La Palma, i vam estar molt be tot i que l'ambient no era de excursionistes que diguem, a i el menjar de conya ens pos sabem cada dia fins el cul (que al dia següent s'havia de caminar eh).

Esta es la part dels apartaments.

Dia 3 de setembre de 2008 La caldera de Taburiente i el barranco de Las Angustias

Aquí es combinen dos excursions en una. Es va en coche fins el aparcament de el Barranco de Las Angustias on hi ha una parada de taxis 4X4 que fan el recorregut fins el mirador de Los Brecitos i aquí comença l'excursió que ens dura fins l'àrea d'acampada de La Caldera de Taburiente i aquí enllacem amb la del barranc de Las Angustias que ens dura fins el coche. (6 hores aprox.)

Vista de La vall d'Aridane

Vista del pic Bejenado de 1.844 m. una ascensio recomanable 2 h. desde el mirador de La Cumbrecita.

Roque de Idafe. Lloc de culte dels antics habitans de l'illa.

Barranco del Limonero on les aigües ferruginoses tenyessen de groc la llera del barranc.

Cascada de colores.

Son espectaculars les erosions de les avingudes de les aigues de el barranc.

Dia 4 de setembre de 2008 Roque de los Muchachos i el Pico de la Nieve.

Espectacular excursio que recorre la part alta de la caldera de Taburiente sempre per damunt dels 2000 m. i que ens dura fins el pico de la Nieves. (4 h. i el mateix per tornar ja que tindrem que desfer el cami fins el Roque de Los Muchachos).

Curiosa formacio basaltica coneguda com a Pared de Roberto.

El dia era molt clar i vam gaudir de les expectaculars vistes de tot el contorn de l'illa.

Amb l'illa de Tenerife al fons a l'esquerra.

Tenerife i La Gomera al fons.

El Pico de La Nieve de 2.239 m.

El mar de nuvols.

Una de les formacions que vam anar trobant pel cami.

Les formacions curioses del Roque de los Muchachos.

Dia 5 de setembre de 2008 Nacientes de Marcos i Cordero i el bosque de Los Tilos.

Esta es una de les rutes mes visitades de la illa ja que transcorre per l'acequia que baixa el aigua de les fonts (aquí els i diuen nacientes) de Marcos i Cordero (son els noms del descobridor i el enginyer que va projectar tot el tingla-do) fins el poble de Los Sauces. I desprès continua per el barranco del Agua fins el centro de visitantes de Los Tiles.
Es un dels espais naturals mes valuosos de la illa ja que concentra el major reducte de laurisilva i de falgueres gegants.
L'escursió la comencem al centre de visitants on agafem un taxi que ens dura fins la Casa del Monte on comencem a caminar. Es l'opció mes recomanable ja que la pujada fins la casa del Monte es per una pista en mal estat i plena de pols. L'excursió te una durada de aprox. 6 h.

Travessant un del nombrosos tunels excavats a la roca (cal portar llanterna i impermeable ja un tunel que es una ducha)

Nacientes de Marcos i Cordero

Baixant per el Barranco del Agua en mig del bosc de laurisilva

Aqui les falgueres gegants

I els espectaculars arbres ja casi arribant al final de l'escursió.

Dia 6 de setembre de 2008 Santa Cruz de La Palma i el nord.

Desprès de 3 dies de caminar vam decidir de fer dos dies de descans el primer el vam dedicar a visitar Santa Cruz de La Palma la capital, la veritat es que mes que una ciutat es un poble i no massa gran, en poc mes de dos hores ja en tens prou, tan sols te dos carrers interessants un peatonal que es on es concentra tot el ambient colonial i l'altre es el passeig marítim, quant ens vam cansar de voltar vam anar a fer un volt per el nord de l'illa.

Barco de la Virgen a la plaça de La Alameda es una reproduccio de la carabela amb la que Colon va anar a America.

Plaça d'Espanya amb l'esglesia de Sant Salvador al fons.

Monument dedicat als saltadors de percha, els natius la utilatzavent per creuar els barrancs.

Impresionant barranc anomenat de la Galga diuent que hi ha una molt bona excursió per l'anomenada Cubeta de la Glaga.

Plaça de Sant Martin Baltasar a Garafia

7 de setembre de 2008 Mirador de La Cumbrecita i Volcans de Sant Antonio i Teneguia

Segon dia de relax entre cometes. Avui també em pensat de caminar poc per lo tant em pujat al mirador de La Cumbrecita (es puja en coche) i hem fet una passejada de una hora mes o meins que es el que dura la ruta que hi ha marcada, la veritat es que val la pena per les vistes de la caldera des de l'altra banda. Desprès hem anat a Fuencaliente per mirar de trobar un taxi per poder fer la ruta dels volcans al dia següent i un cop aparaulat el taxi hem anat de visita als volcans de Sant Antonio i de Teneguia i per acabar al faro i les salines.

A l'entrada del centre d'interpretació del volca de San Antonio els dromedaris esperen que arribin els turistes, avui sembla que no treballaran

Volca de San Antonio

Volca Teneguia el mes jove de l'illa va entra en erupcio el 26 d'octubre de 1971

Salines de Fuencaliente

8 de setembre de 2008 La Ruta dels Volcans

Hem arribat a Fuencaliente a les 8 del mati l'hora que hem quedat amb el taxista que hens ha de dur fins l'area recreativa de El Pilar que es el punt de sortida de l'excursiò.
Esta excursió es una de les mes transitades però tan sols ens em trobat a un excursionista amb tot el recorregut potser es cosa del temps dons hi ha molta boira i fa molt de fred. La durada es de 6 hores aprox.
Pujant per la ladera del Birigoyo

On estem? fa fred i no es vue res ens estem perdent tot el paisatje. On son els volcans?

Espectacular ejemplar de pi canari

Tal com anem arribant al final la boira s'esbaeix

Tenerife amb el Teide al fons

Dia 9 de setembre de 2008 La Ruta dels Volcans 2 (o sigui el matix pero sense boira).

Avui ens hem llevat de bon mati i despres d'esmorzar em vist que la boira no esta tant tancada als cims i hem decidit de tornar-ho a provar a veure si ha sort.

Llano de los Jables amb el pic Bejenado al fons si no hi ha boira

Crater del Hoyo Negro ahir vam passar pel costat i no el vam veure

Montaña del Fraile amb el crater del Duraznero

10 i 11 de setembre de 2008 Relax a les piscines de La Fajana i fen turisme.

El temps a dalt dels cims no esta be es veuen tapats per la boira i les vacances s'acaben que fem? dons fem turisme anirem a unes piscines naturals que hi han cap al nord de Santa Cruz i el dia següent anirem a la vall d'Aridane a Tazacorte que sembla que es un poble que esta força be.

Piscines de La Fajana

Plantació de plataners a Tazacorte prop de Puerto Naos

Tazacorte

I aqui s'acaben les vacances de 2008.